Misty

image36

Misty
1999
D-Ponny
Frjodhäst/Islänning
146 cm mkh.
Avblekbar black med ål, zebrateckning på benen och mörka ben och kotor.

Misty är för dte mesta pigg och framåt, busig och "rädd" för allt och alla, men det tycker jag mest är rätt kul :P
De ska va lite sprutt i dom, hehe. Dock tycker jag hon kunde strunta i att va elak och så mot andra hästar, eller elak och elak, men hon bits och sparkas rätt mycket, men inte mot mig ;P Hon är bäst på alla sätt och vis iallafall för mig !

Skritt: Pigg och framåt.
Trav: ISLAND ! Helt klart en islännings steg, kan vara lite hetsig, men halvhalter funkar.
Galopp: Pigg ! Kan ibland gå lite över styr, om man inte håller henne någolunda samlad hela tiden.
Annan gångart: Sken xD Nej men, nästan iallafall, om hon vill busa till det rejält !

Går i form i alla gångarter, gå ner på tygel nästan direkt när jag suttit upp, vet inte om det är en vanesak eller om hon helt enkelt vet att jag vill att hon ska det, haha. För jag har en annan kvinna, Karin som rider henne åt mig ibland, och hon får henne nästan aldrig att gå ner, så jag vet inte, men iof så är inte Karin så rutinerad men ändå. 

Rids med:
Allround sadel, pessoa is the shit ! 
Aachen, pullar eller Engelskt träns, just nu Engelskt iaf. 
Rakt tränsbett, pessoa 3 rings,  tre delat äggbett eller vanligt tränsbett, just nu rakt tränsbätt.
Förbygel/Martingal med resår, ibland utan. Gummisnodd vid dressyrträningarna, magplatta vid hoppningen.
Padd, lindor i dressyren, senskydd vid hoppningen, senskydd och boots vid uteritt.
Ibland öronluva, beroende på omgivningen.
Skritttäcke vid kallare/regnigare väder.
Reflexbrösta, tygelreflexer, benreflexer, och skritttäckesreflex.
Bettringar ibland, beroende på vilket bett hon rids på.

Hästen har:
2 sadlar, en allround, en dressyr, som typ inte används.
5 träns, 2 aachen, 2 pullar, 1 Engelskt.
Shabrak och vojlockar.
Grimmor
Grimskaft
Padd
Linodr/benskydd/boots.
Magplatta
2 skritttäcken, varav 1 i reflex, det andra i fleece/regn.
1 vintertäcke
2 fleecetäcken
1 regntäcke
1 stalltäcke
1 flugtäcke
Ryktsaker
Tyglar
massa annat.

Står på:
Har lösdrift, inne är det hö/halm och spån.
Vid enbart innevistelse är det spån.

Hästen kan (tolka, skritta o.s.v):
Skritt
Trav
Galopp
Sken xD
Skänkelvikningar
Fram och bakdels vändningar
Halt
Hoppa
Tolka
Voltige
Gymkhana (stavn?)
o massa annat.

Misty är bäst ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0