Häst

Hej! Det blev visst aldrig nån städning, fastnade här istället, men man kan ju inte alltid göra massa sysslor, hah. Iallafall så blir jag snart knäckt! Jag har ridit i snart 7 år och har velat ha häst i 5 av dom. Och nu när jag äntligen kunde fått det sabbar en viss person hela glädjen! Liksom, vi skulle haft häst tillsammans men hon ville tydligen inte ha det med mig eller nåt, för hon bara struntade i det sen, och sa att hon inte trodde att hennes häst kunde bo i det stallet, fast den gott och väl kunde det, för hon sa att stallet va i dåligt skick, jag menar, det enda som var dåligt där var att vattenkopparna inte funkade för att vattnet var avstängt! Ååh, jag blir så arg bara av att tänka på det! Men men, iallafall så vet jag inte hur jag ska göra nu, för min syster och min mamma rider också, och mamma har haft häst 2 gånger i sitt liv! Så jag fattar liksom inte vad som är problemet, eller jo, jag gör ju det, men asså, dom, mamma och pappa asså, säger att det inte finns nån stallplats fast det visst finns det! Uppe i Norrhult är det en tjej, som jag har praoat hos, som har yggt ett helt nytt stall, som har lediga stallplatser, sen ute där jag och min kompis skulle ha haft våra då, men det är ingen annan häst där, så då skulle vi ju bli tvungna att köpa två hästar och det vägrar pappa för han säger att vi inte ens vet om vi hinner med en än. Och visst, det har han ju rätt i, men dom kan ju iallafall försöka och fixa det, Jag vet ju precis hur det är, jag har ridit i som sagt snart 7 år och sen har jag haft 3 foderhästar, så jag vet ju vilket ansvar det är och jag har kunskapen! Särskilt mamma som har haft hästar innan. Men jag har ingen aning om hur jag ska kunna få dom att förstå. Dom lyssnar juinte heller, mamma säger tt vi ska vänta och se och att vi nog ska skaffa häst, och appa säger liadnt, men det har dom sagt jättelänge nu, liksom, hur länge ska man behöva vänta? Sen ska dom typ se om vi hinner med och kan lösa allt praktiskt, men tjeena typ, det tar inte såååå lång tid att fixa det. jaja, jag kanske får en häst framåt sommaren iallafall, förhoppningsvis! Men nu ska jag äta lite. Ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0