Gesunda

TORSDAG
Reste från Ankarsrum på torsdagsmorgonen vid 06.00 ungefär. Va hur trött som helst, hade fått i mig lite frulle och tog min filt och min kudde och somnade direkt i bilen typ. Sen skulle vi möta Beas familj, och Addes familj nere vid idrottshallen, och när vi gjort det bra det av mot Gesunda. Sov en hel den första milen, sen vakna jag och satte på Gustaf 2. Såg inte klart på hela, för vi skulle fika, fick i mig en halv macka typ. Sen fortsatte vi, då hade vi åkt i 2,5 timma ungefär. Sen somnade jag igen, och vaknade när vi skulle stanna andra gången, vid någon slags vägkrog och kissa, haha. Då hade vi åkt i 4 timmar ungefär. Sen bar det av mot Laxås, där vi skulle stanna och äta. När vi va där, hade vi ungefär åkte en timma till. Så vi stannade i ett köpcenter och åt, jag åt Kallops, mums! Dock fick jag inte i mig allt, för det var rätt mycket mat, hehe. När vi hade ätit klart skulle vi hitta ett apotek, för jag hade glömt min tandborste hemma och mamma skulle köpa Eeze spray. Efter det skulle vi på toa, igen. Sen var det dags att åka mot Gesunda. När vi kom fram till Mora, efter ungefär 7 timmars bilfärd, skulle föräldrarna hämta sina nummerlappar och gå lite på mässan som var där. Jag hängde på ett tag, fick en nyckelring och en halv kexchoklad, haha. Sen gick jag mot bilen igen, för Bea satt i deras bil och orkade inte följa med först, men när jag kom ville hon gå dit, så vi gick tillbaka i typ 5 minuter, sen gick vi mot bilen igen,haha. För vi orkade inte vänta på dom vuxna, så vi keka godis och snacka i våran bil. Och blev störda av Adde och Jacke hela tiden, som satt i Jackes och doms bil xD. Sen kom allas föräldrar, och vi kunde åka till Gesunda. När vi kom fram dit blev det till at checka in och lämna allt bagage, sen satte jag, syster och Bea på tv:n, sen satt vi där hela kvällen, var så trötta.

FREDAG
Sen dagen efter skulle föräldrarna åka in til Oxberg vid 10.00 För dom skulle starta där vid 12.00 Så jag, syster och Bea satt på rummet ett tag till, duschade, gjorde oss iordning, såg på tv, sen tog vi bussen in till Mora. Gick omkring lie på stan, och kollade marknadstälten vid upploppet. Köpte mackor och läsk,och satte oss och kollade på dom som kom i mål. Ringde pappa, han var typ halvvägs och mitt i spåret, haha. Sen gick vi lite till, köpte medaljer till vra föräldrar xD. Och strumpor och oboy och sockor, och godis. Sen kom pappa! Han åkte på en jätebra tid, vilken vet jag inte exakt, men bra var det iallafall! Så vi gick till honom och han fick sin medalj. Sen gick vi bort mot simhallen och tennishalen, för pappa skulle duscha och byta om. Efter det tittade vi lite på åkarna, Beas mamma kom, så vi hejade massor på henne! Sen skulle jag och Bea gå på toa i simhallen xD. Sen satte vi occ och värmde oss i deras bil. Sen kom pappa, för då var han klar. Och vi åkte och hämtade Beas mamma och Mogge. Som åkt klart. Sen åkte vi mot Oxberg för att hämta dom andra två bilarna. Vi satt fyra i baksätet, så syster satt lite i mitt knä och ibland satt Bea i sin mammas knä, haha. Sen när vi kom till Oxberg satte vi oss i våra bilar och åkte mot Mora igen. Frös jättemycket när vi kler ur bilen i Oxberg, så satt och skaka en stund i vår bil sen innan jag fått upp värmen i kroppen igen,haha. Sen så hämtade vi upp mamma,Caroline och Magnus som gått i mål. Och pappa hämtade sitt diplom, sen åkte vi hem mot Gesunda. Haha, just det förresten, Jessica köpte massa cocosbollar, som vi åt på hela helgen sen med xD. Sen när vi kom hem till Gesunda igen, så satte vi oss framför tv:n, sen sov vi.

LÖRDAG
Idag var det backen som gällde. Men jag och mamma orkade typ inte så vi tittade mest på, haha. Sen typ, åt vi mat och tittade på melodifestivalen, packade, åkte in till Mora och hejda på Eveline som klarade Tjejvasan, grattis! Sen åkte vi hem till Gesunda igen, och sov.

SÖNDAG
Städade, packade det sista, åt frulle, glodde på tv, checkade ut, åkte hem.

Orkar inte skriva så mkt mer nu, men skriver kanske mer sen. Men det här är iallafall en hel del av min resa till Gesundaberget på sportlovet!

Ses!


Kommentarer
Postat av: Jossi

Skoj ;D

2008-03-05 @ 18:25:29
URL: http://josefineaspeteg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0