Söndag

Vaknade vid halv elva ungefär, skönt att få sova ut, men kanske inte så bra precis dagen innan skolan, haha. Men men, gick upp och åt frulle och kollade lite på tv:n typ direkt när jag vaknade, sen kom mamma ner och vi gjorde oss i ordning (och hon åt frulle) och syster och Sanna kom även hem, sen bar det av till stallet! Möttes av Sandra när vi kom, världens goaste hund! Mamma började göra iordning i stallet, och jag och syster hämtade Cider och Nebulosa, som stod eller Nebban LÅG LÄNGST bort i hagen, och ni som har vatt där vet hur LÅÅÅÅNGT det är alltså! Och Nebban är rädd för det mesta, inklusive sin grimma. Så jag fick börja med att försöka få henne att förstå att det var samma gamla grimma som hon alltid har, och att den inte är farlig, det tog väl cirka 10 minuter att få in henne, och sen skulle syter ha Cider med sig också, och framför honom LÅG Azzandra ner, och hon är inte srskilt pepp på att folk rör henne i hagen, så syster fick kräla sig runt henne och försöka få på en halvsovande Cider sin grimma, haha. Men vi kom in till sist iallafall. Sen skulle jag brt och hämta min ponny, höhö, mamma skulle följa med och hjälpa till med grinden, då de andra hästarna är väldig sugna på at få sig en fri tripp på gårdsplanen. Och jag vill egentligen inte tala om hur det gick, men jag måste haha. Kom upp dit och gick in, Misty stog också LÄNGST bort i hagen med BACCARDI, sucksucksuck, för er som inte vet så är det även LÅÅÅÅÅÅÅNGT i denna hage, och Baccardi är inte direkt o leka med, han är en farlig liten ponny på 1.25 typ. Så det vart till att jaga runt henne, locka henne, ignorera henne, ropa på henne, och allt annat möjligt, men jag är lat och gav upp efter en halvtimma haha, så min kära lilla feta ponny fick stå kvar i sin hage och sura, men hon var nog rätt nöjd med det änå, höhö. Sen ryktade vi dom lite, och mockade, sen åkte vi hem, fanns inget o göra direkt, orkade inte rida. Även om det skulle behövas, Misty lär väl ha dam när jag ska rida sen, men jag orkade verkligen ine idag. När vi kom hem satt alla tre katterna på trappen, och hundarna som pappa va uta med, fick damp när vi kom hem, så det var lite kalabalik ett tag, men det gick över det med. Sen satte jag mig vid datan och kollade webbtv, andra avenyn, najs är det! Sen åt jag mat, kollade mer andra avenyn, och efter mer "vanligt" datasittande, alltså msn, bdbd, blogg, youtube m.m. gick jag ut och umgicks lite med mina päron, jag och mamma började även klippa ner våran häck. Och sen gick jag in och läste lite, sen har jag suttit mer vid datan. Eler, jag följde med pappa och lämnade en kärra och så har jag lekt lite med King (valp). Sen väntar fika och ett varmt för mig välförtjänt bad! Skriver mer sen, ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0